Už od malinka jsem z každého kola automaticky demontoval vše nadbytečné. Odrazky, blatníky, světla a také zvonek. Kolo jsem vždy chtěl mít co nejlehčí. Jak stárnu, tak se to mění. Ne, že bych jezdil s blatníky a odrazkami, ale začínám používat světla a od té doby, co se mi dostal do ruky zvonek od firmy Timber!, tak i zvonek. A mám ho moc rád.

Cena 699
04. 07. 2017
Dag Raška

POZOR! JEDE OVEČKA TIMBER!

Nejsem jenom bikepacker, ale také velice rád chodím na pěší výlety. V poslední době chodím na tůry i se synem a mohu říct, že mě vždy může čert vzít, když se bez jakéhokoliv upozornění přiřítí cyklista a to, že ho máme za prdelí dává najevo pokřikováním, skřípěním brzd nebo zběsilým zvoněním na zvonek. Tedy pokud nějaký má. Pokřikování mi nevadí. Horší je to s těmi brzdami a zvonkem. To vždy málem dostanu infarkt, jak se leknu a párkrát se mi stalo, že synátor se leknutím spíše cyklistovi do cesty přimotal, než aby uhnul. 

Já se na kole snažím být co nejvíce ohleduplný ke svému okolí a to hlavně k pěším turistům, ale sám jsem do dnes nenašel způsob, jak pěší upozornit na to, že se blížím. Většinou je v klidu dojedu a počkám, až si mě sami všimnou. Prostě se mi pokřikování, skřípání brzd a podobné projevy mé přítomnosti nějak příčí.

Když se mi dostal do ruky zvonek od kalifornské firmy Timber!, byl jsem k němu trochu, vlastně hodně, skeptický. Sám nemám rád, když na mě někdo cinká a teď budu sám na někoho zvonit? No, nevím, nevím.

To se po měsíci ježdění změnilo a zvoneček je mým milým společníkem na všech cestách. A proč taková změna názoru? Protože Timber! není zvonek, ale zvoneček. Teď si asi říkáte: Co to mele? Pokusím se vysvětlit. Dle mého zvonek musím nějakým způsobem aktivovat. Zmáčknu tlačítko u dveří nebo palcem brnknu do kladívka a to udeří do zvonku. Prostě ho musím nějak rozeznít. U zvonečku Timber! je to poněkud odlišné. Zvonek taky musím aktivovat, ale pouze tím, že odjistím příslušnou páčku a tím uvolním kovovou kuličku a ta při nárazech cinká o zvon. V tomto případě o zvoneček. Jak jednoduché a účinné. Jednoduše si představte: vystoupáte na vrchol a pak následuje sjezd, odjistíte pojistku zvonku a jedete z kopce dolů. Cinkáte jako ovečka, už jenom můžete vyluzovat bééééé a budete si i tak připadat. Kupodivu dopad na okolní účastníky provozu má tento zvuk blahodárný. Přál bych vám vidět ty veselé pohledy, když takový turista zjistí, že se na něj neřítí stádo rozzuřených ovcí, nýbrž pouhopouhý cyklista. Sjedete z kopce, zajistíte pojistku a…necinkáte.

Zvonek kluci z Kalifornie vyrábí ve dvou provedeních. Na gumičku, kde součástí jsou dvě gumičky o různých velikostech a na šroubovací objímku, kde jsou zase dvě velikosti gumových vložek. Páčka aretace je polohovatelná a to znamená, že si můžete nastavit citlivost na otřesy. A funguje to na výbornou. Jedinou výtku mám a to, že se občas kulička zasekne uvnitř zvonku a je potřeba ji uvolnit. Mně pomohlo prostříknutí olejem. 

Super nápad a já jen doufám, že budu ještě dlouho ovcí. Jo a pozor! Dosah zvuku zvonku je prý až 200 metrů. No nevím, neměřil jsem.

Výhody:

  • funkčnost
  • dosah
  • design

Nevýhody:

  • vyšší cena
  • občasné zaseknutí

Diskuse