Náš host 21. 8. 2023

MSR (Mountain Safety Research) je renomovaná značka specializující se na outdoorovou a turistickou výbavu, včetně stanů. MSR Hubba Hubba bikepack 1, je jednomístný stan, vycházející ze svého předchůdce Hubba NX, který je oblíbeným modelem mezi turisty a horolezci. Inovace pro nás bikery, kteří si vozíme něco navíc na spaní s sebou, spočívá v několika malých rozdílech. O tom však až později. Nejdříve k samotnému stanu.

MSR (Mountain Safety Research) je renomovaná značka specializující se na outdoorovou a turistickou výbavu, včetně stanů. MSR Hubba Hubba bikepack 1, je jednomístný stan, vycházející ze svého předchůdce Hubba NX, který je oblíbeným modelem mezi turisty a horolezci. Inovace pro nás bikery, kteří si vozíme něco navíc na spaní s sebou, spočívá v několika malých rozdílech. O tom však až později. Nejdříve k samotnému stanu.

Text a foto: David Šponar

Stany MSR jsou často chváleny pro svou vynikající odolnost proti nepříznivým povětrnostním podmínkám, nízkou hmotnost a snadnou montáž. Jejich konstrukce z lehkých a pevných materiálů umožňuje snadné balení a přenášení při dlouhých cestách a dobrodružstvích. Verze pro jednoho člověka patří k nejpopulárnějším variantám. Jedná se o lehký a kompaktní stan navržený pro jednoho člověka, který ocení zejména turisté, hikeři, bikeři a dobrodruzi vyhledávající samostatné cestování do přírody.

1.	Řídítkové popruhy jsou velmi pevné a mají zámek, takže se ani nehnou.

Jednou z nejlepsich vlastností MSR Hubba Hubba 1 je jeho konstrukce. Tento stan je navržen tak, aby poskytoval dostatečnou ochranu před nepříznivým počasím, zároveň byl lehký a snadno přenosný. Kupole tvaru vejce poskytuje dobré odolnosti proti větru a dešti, což je důležité zejména při delším cestování. Mezi výhody verze pro 1, patří jednovstupová apsida, kde schováte brašny i zbytek výbavy. Kolo musí bohužel zůstat venku. Zkoušeli jsme i přidělat volné tropiko ke stojícímu kolu a ejhle, vznikla malá zastíněná předsíň, kde se dalo pohodlně vařit, nebo jen tak užívat stínu. Vnitřní prostor pro spáče je luxusně velký a vleze se tam člověk i širších rozměrů. Oproti staršímu bráškovi má tento model uvnitř šňůry na sušení cyklo oblečení, které tak v pohodlí uschne bez přístupu ranní rosy. Dále jsou tu vnitřní kapsy na věci, které člověk u sebe potřebuje. Popravdě, je jich tu pro jednoho až moc. Jsou z lehké síťoviny, stejně jako část vnitřku stanu a tak se trochu obávám, že se časem vytahají. Předchozí model měl potíže s rosením tropika. Musím říct, ač je odvětrávání menší, ničeho takového jsem si nevšimnul. Dokonce i za velmi prudké letní bouřky, zůstala rubová strana suchá.

2.	Brašna sedí velmi dobře tam kde má. Pokud ťukají tyčky do rámu, dají se schovat do brašny.
Tropiko můžete připnout k boku a větrat.
Karimatka zabere cca 2/3 podlážky.

Samotná konstrukce stanu umožňuje velmi rychlou stavbu a v podstatě se neliší od svého předchůdce. Osobně preferuji jedno-nosné konstrukce s tyčkami venku kvůli stavbě za deště, ale v tomto případě jste tak rychlí, že vnitřek ani nestihne zmoknout. Prostě rozložít tyče, nacvakat bajonety v rozích, přidat vrcholovou tyč a přehodit tropiko. To se upevňuje v rozích a na středové tyči stejně jako vnitřek. Co jsem uvítal v nedávných tropických teplotách bylo také to, že se dá tropiko napůl sundat (přehodit ven), jelikož je uchyceno bajonety k vrcholové příčné tyči. Odvětrávání je tak v podstatě 100% a pokud začne v noci pršet je za pár sekund stan připraven chránit proti dešti. Dost se mi líbí také řešení tyčí, které jsou z hliníku a jsou velmi lehké. Samotné tropiko mne však překvapilo nejvíc. Myslel jsem, že je z hedvábí, tak je lehké. Stavba stanu  je velni intuitivní, avšak bourání a následné zabalení zpět do vaku mi dalo poprvé trošku zabrat. Při dalších pokusech už nebyl žádný problém.

Místa je tu dost pro dobrý komfort.

Také srolování stanu do obalu jsem zbytečně kombinoval. Brašna je tak veliká, že to do ní můžete našlapat jen tak a ještě vám tam vleze karimatka a Tyvek pod stan. To, že je brašna nepromokavá, z ripstopu a má originální úchyty na řídítka, je velmi příjemný bonus. Pro nás bikepackery ideální kombinace. Popruhy jsou dostatečně pevné a ani v těžkém terénu se díky brzdám nepovolovaly. To v MSR vymysleli velmi dobře.

Co se mi na stanu však líbí nejvíc? Je to jeho barva. Zelená khaki v kombinaci s vínovou podlážkou je dokonalá. V lese prakticky splýváte s prvním šerem. Dokonce se mi stalo, že jsem po večerní procházce chvíli stan hledal. V druhé řadě je to váha. Neuvěřitelných 1180g. Jak to ti kluci dokázali? A na závěr jsou to ta drobná vylepšení pro nás bikery. Především brašna na stan s úchyty na řidítka je výborný nápad. Neznám ještě finální cenu, ale pokud bude obvyklá, je to dobrá investice, jelikož za ty peníze kupujete nejen značku, ale i velmi kvalitní a propracovaný výrobek a ten vám bude sloužit dlouhá léta.

Vnitřek stanu lze přenášet, jelikož je na samonosné konstrukci. Lze přenášet i celý stan.
Stan je k tyčím připevněn kovovými kroužky s bajonetem.
Zbytek se chytá na očka.
Šňůry na pověšení prádla lze nastavovat.

Největším konkurentem je jistě Big Agnes FLY CREEK HV UL 1 BIKEPACK SOLUTION DYE. Je o něco menší, avšak o 200 gr. lehčí. Barevné kombinace nemusí vyhovovat každému.

Dalším konkurentem je překvapivě stan ze stejně stáje MSR Hubba NX, který je dost podobný, i když cílí na jinou skupinu uživatelů.

Ostatní výrobci mají v portfoliu stany podobně konstrukce a velikosti, nejsou ale tak lehké a kvalitní. Za zmínku stojí jen trekový stan MT900 od Decathlonu. Viděl jsem jej postaveny v Brně a nevypadal zdaleka tak pevně jako MSR. Nutno však přiznat, že stojí méně než polovinu.

Váhy

Tyčky               353 g

Tropiko            310 g

Vnitřek stanu    306 g

Kolíky               108 g

Pozitiva
  • váha
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor
  • snadné stavění a bourání
  • stabilní konstrukce
Negativa
  • pravděpodobně vyšší cena

Hmotnost
1.180 g

SHARE
  • 1.180 g

support:
inzerce inzerce