Jan Žďánský 7. 12. 2015

Přesto, že se nejedná o plnohodnotnou podsedlovou brašnu, stojí Airlok za pozornost.

Přesto, že se nejedná o plnohodnotnou podsedlovou brašnu, stojí Airlok za pozornost.

Anglický výrobce Alpkit vyvinul Airlok jako vodotěsnou vložku do brašny Koala. Nicméně jak je vidět, kluci z Newthorpe u práce přemýšlí a tak tento „sáček“ vybavili vším potřebným i k samostatnému použití, jako jednoduchou, nouzovou, nebo ultra light brašnu.

Materiál (320D Nylon Taslan TPU)z něhož je vak vyroben, je překvapivě velmi robusní. Při prvním doteku je jasné, že nebudete mít problém s jeho odolností. Při bližším zkoumání zjistíte, že všechny švy, kterých naštěstí není mnoho, jsou poctivě podlepeny. Objem 13L je naprostý standart této kategorie. Já osobně bych pár litrů navíc uvítal, ale to je čistě subjektivní názor. Uzavírání probíhá klasickým rolováním s následným zajištěním plastovou přezkou, nebo jedním ze dvou dodávaných 20mm nylonových popruhů. Ty slouží k přichycení Airloku pod sedlo. Aby nedocházelo k nechtěnému pohybu, prochází jeden popruh na bocích přišitými gumovými oky. Tím se brašna přitáhne k sedlu. Druhý popruh, provlečený jedním z mnoha možných nylonových poutek, pak fixuje brašnu k sedlovce a jistí rolovací uzavírání.

Mě tento způsob připadá trochu nešťastný. Zde se totiž ukazuje, že se nejedná o plnohodnotnou brašnu. K tomu abych kotvení k sedlovce vylepšil, jsem použil obousměrný suchý zip. Funguje na výbornou a seženete ho v každé galanterii. Balení vyžaduje trochu praxe. Při nevhodném naskládání (spíše namačkání) věcí se během jízdy může stát, že popruh chycený pod sedlo, začne brašnu „dělit“ na dvě poloviny. To pak vede k uvolnění a otravnému plandání brašny pod sedlem. I tak doporučuji občas popruhy překontrolovat a dotáhnout. V závěru mohu říct, že ačkoliv se jedná o v pravdě spartánskou brašnu bez bonusů a vychytávek, svou práci odvedla vždy dobře. Vzhledem k pořizovací ceně 15 liber, bych řekl i skvěle (bohužel v ČR si musíme připočítat ještě 15 liber za poštovné).

SHARE

support: