Dag Raška 18. 1. 2021

Mnozí z nás se již určitě někdy potýkali s problémem výběru celorámové brašny. Tady to nesedí, tady je to moc velké, sakra tady zase malé, chybí mi tu tohle a támhle zase něco jiného. Vybrat si celorámovou sériově vyráběnou brašnu není zrovna nic moc jednoduchého a vždy musíte jít cestou nějakého kompromisu. Kolik z vás sáhlo po možnosti nechat si vyrobit brašnu na míru? Já pokaždé. Vždy u kola, o kterém jsem věděl, že mi doma nějaký ten pátek zůstane.

Mnozí z nás se již určitě někdy potýkali s problémem výběru celorámové brašny. Tady to nesedí, tady je to moc velké, sakra tady zase malé, chybí mi tu tohle a támhle zase něco jiného. Vybrat si celorámovou sériově vyráběnou brašnu není zrovna nic moc jednoduchého a vždy musíte jít cestou nějakého kompromisu. Kolik z vás sáhlo po možnosti nechat si vyrobit brašnu na míru? Já pokaždé. Vždy u kola, o kterém jsem věděl, že mi doma nějaký ten pátek zůstane.

Naposledy jsem si nechal vyrobit celorámovku po cestě z Itálie a rozhodnutí, že gravel Salsa Warbird se stane mým primárním bikem a peripetiích se sériovou brašnou, kterou jsem měl právě v Itálii. U koho si nechat brašnu vyrobit? V mém případě byla volba jasná. Martin Kubeš, firma Rebelt, můj dvorní dodavatel. Martin se zaměřuje především na výrobu batohů (mimochodem špičkových) a jako vedlejší činnost má právě zakázkové šití brašen pro bikepacking. S jeho prací jsem byl vždy maximálně spokojený a nejstarší brašnu mám už pět let a stále slouží bez jediné závady.

Jak se postupuje. Čapnete kus kartonu, vezmete pořádnou fixu, karton vložíte do rámu, obkreslíte obrys, vystřihnete a pak si sednete a dumáte, kde co chcete mít. Pečlivě si rozmyslete, kam co umístíte a pamatujte na staré přísloví: dvakrát měř, jednou řež. Na prvním obrázku vidíte mou šablonu na brašnu, o které v dnešním článku píšu. Bystré oko si jistě všimne, že tam mám chybu, kterou jsem přehlédl. 

Ta chyba je tak závažná, že kdyby Martin nebyl samostatně myslící a hlavně prakticky uvažující člověk a bezmyšlenkovitě brašnu vyrobil dle makety, byla by mi prakticky k ničemu. Neuvěříte, ale já si rozdílu mezi maketou a vyrobenou brašnou všiml až při psaní článku, když mi Martin poslal fotku makety pro článek. Chybou je, že spodní zip je moc nízko pod přepážkou a tudíž úplně na prd. Víte, jak bych se vztekal, že tam nemohu dostat tyčky ke stanu? Určitě si to dovedete představit. Mimochodem, díky Martine, že jsi si toho všimnul a neotloukl mi to kriticky o nos. Moc děkuji.

Opravdu mějte vše pečlivě promyšlené. Protože pak můžete nadávat jen a jen sobě. Dále maketu pošlete do firmy Rebelt, nejlépe i s kontaktem na vás, protože Martin bude potřebovat konzultovat s vámi detaily. Detaily myslím barvu, tloušťku a podobně. Ale zpět k mé brašně. Já jsem zvolil dva prostory na pravé straně, které jsou oddělené odepínatelnou přepážkou na suchý zip. Přepážka drží tak pevně, že i když jsem do vrchní části naložil pět plechovek piva, tak se za jízdy ani nehnula, natož aby se rozepnula. Spodní část mi slouží k uložení věcí na vaření, plus se tam vejde spousta dalšího příslušenství. Vrchní mám na jídlo a třeba zmíněné pivo. Tloušťka brašny je pět centimetrů. Z levé části mám po celé ploše jednu velkou plochou kapsu, kterou jsem chtěl na uložení nářadí a náhradních dílů. Brašna je atypická svým tvarem, protože u sedlové trubky je široká 5 centimetrů, ale směrem dopředu se kónicky rozšiřuje a u hlavy je její šíře 9 centimetrů. Důvod tohoto rozšíření je jednoduchý a tím je zvětšení objemu. Na rovinu se přiznám, že tuto vychytávku jsem převzal od firmy Revelate Design a Žďáňi.

Brašna je vyrobena z kombinace několika osvědčených materiálů X-Pac a to VX-07, VX-21 a VX-42. Osvědčené vodě odolné zipy YKK jsou jako obvykle naprosto spolehlivé a funkční. Brašna je po celém svém obvodu vypolstrována, aby nedošlo k poškození laku kola případnými nárazy nákladu. A že vpravdě v rámovce vozím ten nejtěžší náklad. Vaření, jídlo, nářadí, tyčky ke stanu a další nelehké věci. Dále najdete po obvodu množství ok, kterými lze připnout brašnu na libovolné místo, pomocí dodávaných suchých zipů (v dostatečném množství), které jsou vyrobeny v kombinaci s použitými dušemi, aby nedocházelo k poškození laku kola. Přesto doporučuji místa, kde je brašna upnuta k rámu podlepit ochranou. Jemný prach, který se na cestách dostane pod suché zipy, funguje jako brusná pasta. Já používám k podlepení klasickou elektrikářskou pásku. 

Barevné provedení brašny záleží na vás a na dohodě s Martinem. V mém případě navrhoval barevný design Martin a to dle barevnosti mého rámu, takže je zde kombinace černé, světle šedé a bílé barvy. 

Cena brašny se pohybuje dle velikosti rámu a složitosti výroby. Mnou vlastněná brašna stála 4.350,- Kč a já financí vynaložených na její pořízení vůbec nelituji, protože splňuje mé požadavky a v rámu sedí naprosto přesně. A vzhledem k životnosti produktů s dílny Rebelt bude sloužit mnoho a mnoho spokojených let. To je pro mě to nejdůležitější.

Pozitiva
  • kvalita zpracování
  • v mém případě objem
  • odolnost
Negativa
  • nenalezeno

Cena
4.350 Kč

Materiál
X-Pac, VX

SHARE
  • 4.350 Kč
  • X-Pac, VX

support: