Martin Zelingr 9. 10. 2017

U nás v Havlíčkově Brodě se stává tradicí společné bikepacking vyjížďky. Jinak tomu nebylo ani koncem léta. Pozval jsem kamarády, ale i všechny ostatní bikepackery, ze kterých se stejně tak stali kamarádi a vyrazili jsme na jednu z mých oblíbených tras. Jako cíl cesty jsem vybral zříceninu hradu Rokštejn, která je moc pěkná a je největší zříceninou Vysočiny. Výlet celkově vyšel na cca 100 km, což je na dva dny únosné i pro méně zdatné bikepackery. Cesta je od každého trochu. Užijete si jak silnice, tak polních a lesních cest, tak i úzkých turistických stezek.

Scházíme se tradičně na Havlíčkově náměstí v Havlíčkově Brodě v sobotu ráno. Je celkem chladno. Na to máme ale funkční oblečení. Po výjezdu prvního kopce už je zima ta tam a vše v pořádku. Přejíždíme kopec Vysoká a po odstranění defektu, který potkal Matěje, si užíváme krásný sjezd až do městečka Šlapánov, kde nás čeká první občerstvovačka v hostinci na návsi.

Ze Šlapákova míříme do obce Polná. Cesta vede po zelené turistické značce a to pěkným údolím kolem několika rybníků. Je zde několik pěkných pasáží kolem skal,po úzkých trailech.

Z Polné, kde nás malinko překvapila právě probíhající Mrkvancová pouť, a po prodrání se davy poutníků. se napojujeme opět na turistickou, tentokrát modrou značku. Cesta tady vede po lesních cestách, ale i přes kořeny a úzký trail. Za malebnou vesničkou Věžnička nás čeká lehké stoupání lesní cestou až na Rytířsko, kde přejíždíme po mostě dálnici a po asfaltu z mírného kopce sjíždíme až do Luk nad Jihlavou.

Tady nás čeká zastávka na oběd v nádherné hospůdce Kolnička. Tato hospoda má velmi dobrou pověst a je velice oblíbená mezi cyklisty. Usedáme na zahrádku. Počasí se umoudřilo, svítí sluníčko a na zahrádce je skvěle. Chtěl bych zde zmínit skvělé jídlo, skvělou obsluhu a vůbec, Kolničce prostě není co vytknout. Po vydatném obědě (ani Zvirze neodolal dýňovému koláči), ještě následuje malá pozornost od obsluhy, hruškovice s hruškou na špejli. Pak ještě společné foto před hospůdkou a nadmíru spokojeni míříme dál ku hradu Roštejn. Z Luk nad Jihlavou vede asfaltka podél řeky Jihlavy až do vesničky Přímělkov. Cesta je to opět pěkná a je se čím okolo kochat.

Do Přímělkova přijíždíme už pozdě odpoledne. Hned za kolejemi je opět malebná hospůdka, kde nakupujeme pitivo na večer u ohně.

Pak už cesta pokračuje přes kopec po cyklostezce, kde nás vítá nádherný pohled do údolí na zříceninu hradu Rokštejn. Začíná se smrákat a jsme tu akorát. Přímo na hradě nacházíme ohniště, což je skvělé! Hned vedle je les, odkud taháme dříví. Zvíře rozdělává oheň a stavíme si příbytky. Jak si kdo ustele, tak si lehne. Každý si chystá spaní po svém. Je zajímavé sledovat, jak kdo řeší svoje spaní. Někdo stan, někdo Žďárák atd. U ohně sedíme ještě nějaký čas. My s Milunkou asi nejdéle. Ve stanu ještě spořádám musli tyčinku s Májkou a usínám za houkání sovy.

Ráno mrholí, no nic příjemného po ránu. Balíme, mrholení ustává a vyrážíme zpět na HB.

Nejdeme stejnou cestou. Z Luk nad Jihlavou pokračujeme podél řeky Jihlavy po nádherné cyklostezce. Tady je též na co koukat. Řeka, skály, louky, lesy až do Jihlavy, které se vyhýbáme obloukem. Z Pávova chvíli po silnici první třídy, je to trochu opruz, ale je to jen kousek. Ve Štokách už najíždíme do kopců na silničku třetí třídy, která se pěkně houpe mezi kopci. Krásné výhledy do kraje Vysočiny. No jo, Vysočina, je trochu chladno a my se ještě stavujeme na oběd ve vísce Okrouhlička, na zdejším mlýně.

Pak už je to do Havl. Brodu jenom kousek. V Brodě na náměstí ještě pořizujeme poslední společnou fotku a loučíme se. Myslím, že i navzdory počasí se výlet vydařil. Tvoří se nám docela pěkná partička bikepackerů a tak to má být! Určitě je fajn se takhle sejít a díky všem, co dorazili. Já osobně mám radost z toho, jak nám bikepacking komunita roste. Inspiruje mne to k organizaci dalších společných výletů, kterých plánuji příští rok ještě mnohem víc! Ještě letos se na vás těším tento víkend do Českého Krasu a pak se uvidí, co ještě vymyslíme, ale určitě vymyslíme!!!! Ahoj příště kamarádi!