Dag Raška 23. 1. 2023

Moc hezky začal rok 2023. Hned první den v práci a mám tu balík. Žádný prcek, nýbrž pořádná krabice. Netrpělivě ji rozbaluji a nestačím se divit. Samé novinky od české firmy Acepac. Jako první na mě vypadnou nové bundy. Krásné, sbalitelné, ale já je testovat nebudu. To má na starosti kolega Tomáš. Já budu pouze spokojený uživatel. Na mě čeká to, co se skrývá pod bundami. Brašny. Nové, ale přece jen známé.

Moc hezky začal rok 2023. Hned první den v práci a mám tu balík. Žádný prcek, nýbrž pořádná krabice. Netrpělivě ji rozbaluji a nestačím se divit. Samé novinky od české firmy Acepac. Jako první na mě vypadnou nové bundy. Krásné, sbalitelné, ale já je testovat nebudu. To má na starosti kolega Tomáš. Já budu pouze spokojený uživatel. Na mě čeká to, co se skrývá pod bundami. Brašny. Nové, ale přece jen známé.

Již minulý rok se ke mně opakovaně dostávali informace o tom, že Acepac chystá něco nového. Věděl jsem, že se to bude týkat gravelu, věděl jsem, že se to bude týkat teleskopických sedlovek, ale nic víc jsem nevěděl. O to větší bylo mé překvapení, když jsem viděl, kolik věcí se z krabice vysypalo. 

Vezmu to pěkně popořádku. První změnou je hlavní materiál, který je na brašnách použitý. Tím je nově Nylon Robic a proč? Důvod je zcela jednoduchý. Robic se vyznačuje vyšší odolností a současně je lehčí. Takže došlo k úspoře váhy a zvýšení odolnosti. Ne, že by předchozí odolnost byla špatná. Dodnes vozím prvním verzi fuel bagu a stále slouží. 

Tento článek berte jako představení novinek od Acepac, protože počasí mi na nějaké dlouhodobější testování nepřeje, ale k testování zaručeně dojde v průběhu tohoto roku. Představovat začnu od nejmenších brašen a těmi jsou fuel bagy. 

Acepac Fuel Bag

Vrchní rámové brašny známe všichni, a pokud jste jako já, tak právě tyto brašny patří k naprosté nezbytné základní výbavě každého bikepackera. Nové fuel bagy jsou totožné se starší řadou a budou se dodávat ve dvou velikostech. M a L. Menší má objem 0,8 litru a větší 1,2 litru. Konstrukčně se na brašnách, kromě materiálu, změnila poutka z Hypalonu. Ta jsou teď řezána laserem a to zajišťuje ještě lepší přilnutí k rámu kola, což eliminuje pohyb do stran.

Dvojitý, vodě odolný zip YKK, je opatřený poutkem pro snadné otvírání. Obě brašny jsou uvnitř opatřeny bočními síťovanými kapsami, větší verze disponuje ještě dvěma vnějšími postranními kapsami. Vnitřky brašen mají kontrastní vnitřky kvůli lepší přehlednosti. K upínání na rám jsou brašny opatřeny dostatečně dlouhými suchými zipy, které si můžete přizpůsobit dle libosti. Samozřejmostí je možnost zipy posouvat podle vaší potřeby. A váha? Malá váží 102 g a větší kolegyně 121 g. 

Acepac Triangle Frame Bag

Malá rámová trojúhelníková brašna s jedním bočním vstupem. Opět uvnitř opatřená síťovanými kapsami a kontrastním vnitřkem. K uzavírání slouží opět zip YKK a jsou zde dva jezdci.

Proč? Výrobce totiž myslel na to, že ne každý rám má stejnou geometrii a že brašna nemusí do každého rámu ideálně sednout. Záleží tedy na vás, jak si brašnu do rámu vložíte.Brašna se dá upnout i do celo odpruženého kola. Objem bohužel nevím, za to váha je 134 g. K upínání slouží opět suché zipy s možností volby umístění. 

Acepac Mini Bar Roll

Tato řidítková brašna o objemu osm litrů je novinkou. V podstatě se vrací ke kořenům Acepac. Vnější materiál Nylon Robic je totiž doplněn vnitřním rolovacím dry bagem, který zajišťuje nepromokavost této brašny.

Dry bag lze naplnit samostatně nebo ho pomocí suchých zipů připnout k brašně a mít ho integrovaný. A to už známe z první řady produktů firmy. Ke změnám, ale došlo, a to především v systému upínání. Na řidička se brašna upíná pomocí suchých zipů a distančních podložek. Ano, to je stejné, jako to bylo, ale změnou je zbytek. Přes suché zipy se ještě připnout přezky, které slouží k zajištění uchycení. Ale to není vše. Do těchto přezek vedou popruhy, které slouží ke kompresi. Chytré a hlavně to drží jako přibité. Váha 254 g. 

Acepac Bar Bag

Pokud je někomu objem přední brašny nedostačující, lze k přední brašně přidělat právě Bar Bag a tím získat krásných pět litrů navíc. A to není zrovna málo. Brašna je rolovací a i tato je opatřena vnitřním dry bagem. I zde je možné dry bag odepnout a plnit ho samostatně.

Na vnější straně je brašna opatřena postranními kapsami a přední malou kapsou na zip.Na zadní části najdete krytý otvor pro vyvedení kabelu sluchátek nebo dobíjení. Pokud by vám to bylo dál lze Bar Bag přidělat na řidítka samostatně pomocí dvou suchých zipů a pokud je vám i tohle málo, lze Bar Bag kdykoliv z kola odepnout a použít ho jako provizorní ledvinku. Popruh je součástí. A to vše o váze 254g. Na chlup stejně jako Mini Roll. 

Acepac Barrel

Tohle je úplná novinka a jedná se malou dvoulitrovou řidítkovou brašnu. Jednoduché upnutí na dva suché zipy a přichycení za krk. Vodě odolný zip YKK s dvěma jezdci. Uvnitř naleznete hlavní úložnou komoru a čtyři kapsy. 

Dvě síťované, dvě plné a poutko na klíče. Z vnější strany nic nehledejte. Tohle je minimalistická brašna na takové jednodenní ježdění. Vlastně ne, na přední straně naleznete poutka na světlo. Minimalistická, ale na první pohled fakt zajímavá. Za mě nejzajímavější. Tedy ještě s posledním kouskem a tou je podsedlovka. A váha 170 g je také minimalistická.  

Acepac Drop Post Bag

Podsedlová brašna o objemu osm litrů a názvem Drop Post. Proč Drop Post? Ano, odpovídáte si správně, je určena pro teleskopické sedlovky. Ale nejen pro ně. Předposlední článek byl o podobné brašně z dílny Revelate Designs a ta měla objem dva a půl litru. Acepac to o trochu zvětšil. A jak jim to povedlo? Na test si musíte počkat, ale po prvních jízdách musím říct, že se to fakt povedlo. Brašna se upíná pouze na sedlové ližiny pomocí čtyř popruhů s přezkami. Z důvodu stability jsou přezky opatřeny zámky, které zajistí pevné uchycení bez případného povolování, které by vedlo ke kývání brašny. Brašna se opravdu ani nehne. 

Díky připnutí za ližiny je podsedlovka dostatečně vzdálená od sedlovky, a tudíž nikde nic nepřekáží a vy si můžete užívat chodu své teleskopické sedlovky. A věřte, že to u brašen určených na teleskopy není standardem. Nepromokavost opět zaručuje vyjímatelný dry bag. Brašna je, jak jinak, rolovací a je opatřena ještě jedním vnějším kompresním popruhem, který je na konci opatřený G sponou. Ve spodní části je brašna vyztužena, a tudíž by měla vydržet i případný kontakt s obutím kola v případě použití na celo odpruženém kole a to se cení. Váha 306 g. 

Co říci závěrem. V Acepacu nespí a stále se snaží vymýšlet něco nového, inovovat a to se cení. Teď už jenom, aby bylo jaro a já se mohl pustit do pořádného testování. 

Ještě omluva za fotografie. Počasí mi fakt nepřálo. V testu se polepším. Slibuji.

SHARE

support: