Tuto novinku pro rok 2020 jsem si koupil na naši cestu do Finska. Co mě zaujalo, byl popis boty. Určena pro stavitele cest. No, vždyť takový stavitel je vlastně něco jako bikepacker. Jezdí, chodí, tlačí do kopce, někdy i z kopce, brodí se listím, pískem, hlínou, šlape mezi kameny. Máme toho mnoho společného. Takže pokud to bude vyhovovat jemu, tak by to mělo vyhovovat i mně. Boty jsem zakoupil, dostal, zveřejnil fotku se slovy, že dlouhodobá recenze bude koncem května. Následovala smršť dotazů a tak jsme se rozhodli, že před dlouhodobou recenzí zveřejníme krátké seznámení.
Boty Five Ten Trailcross byly představeny v loňském roce. Jedná se o kotníkové boty speciálně vyrobené se zaměřením na stavitele trailů. Podrážka je z materiálu Stealth Marathon, který je určen pro těžší užití. Přední část je vytvarována pro lepší chůzi do kopce a zadní část zase pro chůzi z kopce. Co si pod tím představit? Nic záhadného v tom nehledejte. Na špičce podrážky jsou čtyři řady klasických Five Ten “špuntů” vybaveny ještě podélnými zářezy. V patě najdete to samé akorát podstatně hrubší.
Svršek boty je vyroben z textilie a síťoviny kvůli lepší prodyšnosti, ale to vše je doplněné vnitřní neoprenovou vložkou, která končí pružným lemem nad kotníkem. Z tohoto důvodu zde není klasický jazyk. Neoprenová část na nártu je opět lehce děrovaná. Kotníky jsou opatřeny ochrannou částí z materiálu D30, což je materiál, ze kterého se vyrábí chrániče.
První, co mile překvapí, je snadnost nazouvání (a z toho jsem měl největší strach).
Druhé, co překvapí, je pohodlnost bot. Ale to nejdůležitější je přilnavost na platformách a ta je…jak to říci? Excelentní. Mám zatím s botami najeto čtyřicet kilometrů, na silnici, lesních cestách i náročných trailech, ale na všech površích cítíte, jak ta podrážka setsakramentsky drží. Až jsem chvilkami měl pocit, že mám nášlapy. I chůze je v Trailcrossech pohodlná a to, co jsem si dovolil na naší Liberecké žule, mě překvapilo. No, však také Five Ten dělá špičkové lezečky.
Tak to je krátké seznámení s botami Five Ten Trailcross. Podrobíme boty delšímu testu a hlavně je pořádně prověříme ve Finsku a uvidí se, jak budou vypadat po jednom tisíci kilometrů bikepackingu.
Pokud máte jakékoliv dotazy, pište dole do komentářů.
Diskuze