Martin Zelingr 21. 7. 2016

Můj kolega a kamarád Petr Novotný (Milunka) přišel s nápadem, že bychom mohli podniknout dvoudenní výlet přes tři kopce v okolí Havlíčkova Brodu – Čeřínek, Křemešník a Melechov. Na tenhle biketrip jsem se moc těšil, protože s Milunkou se moc pěkně na kole cestuje. Je to totiž cyklista s velkým „C“. Účastní se pravidelně například závodu Loudání, tedy cestování a kempování na kole má v krvi.

Vyjíždíme dopoledne vrchol první a to Čeřínek. Cesta až do Větrného Jeníkova vede po afaltkách. Je však na co koukat, kopce kolem a příroda je moc pěkná. Do Větrného Jeníkova přijíždíme akorát na oběd. V místní restauraci obědváme a občerstvujeme se pivkem. Pak už najíždíme na žlutou turistickou značku a mizíme v lese. Projíždíme chatařskou oblastí, lesem a pod Čeřínkem projíždíme krásnými vesničkami.

Cesta na vrchol vede lesem. Stoupání je v normě a s kola nemusíme ani slézat. Na vrcholu se nachází horský hotýlek a sjezdovka. Z vrcholu jedeme pěkným sjezdem po asfaltce dolu. V kopci ve vesničce Hutě potkáváme nádhernou hospůdku, které se říká „Krčma“. Jelikož se zdolávání kopce máme pěknou žízeň, stavujeme se na pivko. Hospodský griluje klobásky ze zvěřiny, tomu se nedá odolat a tedy si dvě objednáváme. No takhle jsem si snad na klobáse ještě nikdy nepochutnal! Libujeme si a vyrážíme dál, vstříc dalšímu vrcholu a tím je Křemešník. Cesta vede po červené značce lesem. Škrábeme se do kopce a pak už pěkně po vrškách lesní cestou. Přijíždíme do městečka Nový Rychnov pod Křemešníkem, kde samozřejmě opět probíhá občerstvení.

Dál už opět po červené a hodně do kopce až na Křemešník. Nevyhneme se ani tlačení. Na Křemešníku se nachází rozhledna, sjezdovka, lanová dráha ve stromech a hotýlek. Samozřejmě volíme zahrádku u hotelu. Je už večer a za chvíli v hotelu zavírají, tak abychom ještě stihli doplnit tekutiny. Z vrcholu Křemešníku sjíždíme po modré značce opět lesem. Hledáme, kde přenocujeme. Nakonec zastavujeme na kraji lesa u heřmánkového pole nad Branišovem, s krásným výhledem na okolí a na bouřkové mraky všude kolem nás. Věšíme hamaky a rozděláváme oheň. Sedíme u ohně a Milunka vypráví právě o závodě Loudání, ze kterého se nedávno vrátil. Všude kolem hřmí a blýská se. Jdeme tedy spát, snad nezmoknem…

Nezmokli jsme a v hamakách se spalo skvěle! Vaříme tedy ranní kávu a pomalu balíme. Ochladilo se a poměrně dost fouká. My ale pokračujeme po modré značce směr Humpolec.

V Humpolci se stavujeme na snídani u Billy. Jme celkem hladoví, snídáme přímo před Billou. Z Humpolce pokračujeme po červené a pomalu stoupáme ke kopci Melechov. Po cestě určitě stojí za zmínku tvrz v Proseči. Moc hezké místo a poměrně zachovalé obvodové zdivo bývalé tvrze.

Přes Rejčkov stoupáme na vrch Rohule a dále po zelené až na náš poslední vrchol, který chceme pokořit, vrchol kopce Melechov. Zde stojí kamenná mohyla. Fotíme a jedeme dál. Kousek od vrcholu navštívíme ještě rozhlednu na Melechově, která je zajímavá hlavně tím, že z ní není nikam vidět, jelikož jí přerostl les.

Pak už sjíždíme nádherným sjezdem po žluté. Sjezd vede nádhernou lesní cestou, kde se biker se sjezdovými ambicemi vyřádí. Jedu na hraně, brašny to musí vydržet. Je to velice hravý a rychlý sjezd. Strany cesty se dají využívat jako klopenky. V Koňkovicích přejíždíme na modrou a opět sjezdem sjíždíme až do Smrčné do údolí řeky Sázavy. Napojujeme se na cyklostezku, která vede podél řeky, až do Světlé nad Sázavou, kde se stavujeme na oběd. Po červené pak míříme do Okrouhlice, kde se s Milunkou loučíme. On jede směr Chrást, kde bydlí a já směr Havlíčkův Brod.

Co říct na závěr? Jak jsem předpokládal, s Milunkou jsou výlety skvělý! Počasí nám celkem přálo a trasa byla nádherná. Opět jsme si užili svobody cyklotrampingu.