Dag Raška 26. 6. 2023

Již první verze této brašny se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Velká, prostorná a ač pouze vodě odolná, vydržela i silný liják. Dodnes ji mám ve své výbavě a tak jsem byl moc zvědavý jaká bude její třetí verze.

Již první verze této brašny se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Velká, prostorná a ač pouze vodě odolná, vydržela i silný liják. Dodnes ji mám ve své výbavě a tak jsem byl moc zvědavý jaká bude její třetí verze.

Stále jsem si říkal, co ještě lze na této brašně vylepšit? A v skrytu duše jsem doufal, že to bude její stabilita na rámu. Má, již v úvodu zmíněná první verze, trpěla nestabilním uchycením a značným kýváním. To jsem jí vzhledem k jejímu objemu odpustil, ale vadilo mi to. A ne málo. 

A hle…mé přání bylo vyslyšeno. Vraťme se ale ještě na chvíli k něčemu jinému a to je materiál.

Tím je, jako u všech letošních novinek Acepac, nylon Robic a jak jsem už psal v předchozích článcích, vyznačuje se vyšší odolností a nižší váhou. Dále dva vodě odolné zipy YKK spojené hypalonovým poutkem pro lepší otvírání. Ale co je největší změnou, stejně jako u triangle frame bag, je popruh sloužící k uchycení na rám a krk vidlice. Ten je totiž i zde vyrobený z hypalonu řezaného laserem. K uchycení vám poslouží tři dostatečně dlouhé suché zipy, které si umístíte dle své potřeby. Změnou prošly vnější kapsy, které jsou na obou stranách brašny. Ty nejsou tentokrát síťované, ale jsou plné. Uvnitř naleznete podšívku v jasné barvě a čtyři boční, tentokrát síťované kapsy. 

Přidělání brašny je pohodlné a rychlé, především díky dodávaným, dlouhým suchým zipům, které lze dle potřeby zkrátit. Osobně nikdy zipy nezkracuji, protože nikdy pořádně nevím, na jakém kole budu brašnu vozit a už se mi několikrát stalo, že jsem díky zkrácení, brašnu na jiné kolo nepřidělal. 

Brašna má deklarovaný objem 1,2 litru a to si dovolím v klidu říci, že je více než dost. Díky materiálu, ze kterého je brašna vyrobena, je dostatečně pružná a opravdu se dá do ní narvat neskutečné množství věcí. Díky vnitřním kapsám lze v brašně udržet pořádek a především přehled, kde co je. Vnější kapsy velice často používám na převážení tyčinek nebo sušenek. Jedna vnější kapsa mi slouží na sušenky a druhou používám jako odpadkový koš.

A teď k tomu hlavnímu. Stabilita Fuel Bagu MKIII se neskutečně posunula. Pokud srovnávám s verzí MKI (jinou jsem neměl). Brašna drží na rámu naprosto skvěle a dokonale. S klidným svědomím mohu říct, že jsem se setkal s málo brašnami, které by takto držely. A to si uvědomte, že nemá přidělání na šrouby, ale pouze na suché zipy. Je vidět, že popruh z hypalonu řezaného laserem udělal opravdu velkou službu stabilitě.

Hledal jsem, hledal , ale žádnou negativní vlastnost jsem prostě nenašel a když vezmu v úvahu cenu (910 Kč) a váhu 137 gramu…co víc si přát. 

ps: tak přeci jen jsem jednu závadu našel. Otvírání jednou rukou? Není problém. Zavření jednou rukou? Pro mě problém. Levý jezdec se mi začal v půlce zipu zasekávat a nezbývalo nic jiného než zastavit, brašnu našponovat a zip zavřít. 

ps: hmm…stačilo zip vyčistit od bahna a vše opět funguje.

Pozitiva
  • zpracování
  • stabilita
  • velikost
Negativa
  • horší ovládání jednou rukou

Cena
910,- Kč

Hmotnost
137 g

Rozměry
1,2 l

Materiál
nylon Robic

SHARE
  • 910,- Kč
  • 137 g
  • 1,2 l
  • nylon Robic

support:
inzerce inzerce